joveseuib 140213

Avui ha tengut lloc a davant de l’ajuntament de Calvià una concentració de la Plataforma d’afectats per les Hipoteques, el 15M de Calvià, Facua i Esquerra Unida, per denunciar el suicidi de la parella de ca’s Català. Aquest no va esser l’únic d’ahir, ja que es va llevar la vida una altre persona a Viscaya, i avui una altre a Alacant.

La mort de la parella mallorquina va succeir al mateix temps que es presentava la ILP (Iniciativa legislativa popular) amb més de 1.5 milions de firmes. Unes morts simbóliques que han anat fent posible la tramitació de la dació en pagament. Desgraciadament el govern es mou al ritme dels suicidis, i la nostra pregunta és, cuantes persones hauran de llevarse la vida per que s’aprobi una llei que garanteixi el no desnonament de les persones, de la seva primera vivenda o s’accepti una dació de pagament real.

Per tant desde joves d’Esquerra Unida de les Illes Balears demanam:

Que s’aprovi la ILP de la PAH sense cap tipus de modificació

Que finalitzin els desnonaments de les persones del seu primer habitatge

Que les entitats bancaries indemnitzin als familiars de les víctimes.

Que totes les exigencies tenguin caràcter retroactiu.

Sense casa no hi ha projecte de futur, i els joves d’Esquerra Unida en tenim i molt i si no ens el volen donar el prendrem! Si es pot!