Des d’EU Santa Maria volem mostrar el nostre més ferm suport al comunicat que ha presentat l’Assemblea de docents de l’IES Santa Maria. I fer una crida a la responsabilitat a les forces polítiques que estan aprofitant la fractura social que ha generat el conflicte de Catalunya per treure a relluir les seves diferències ideològiques amb la societat. Acusar d’adoctrinament als docents i a les institucions educatives és incendiari i de gran irresponsabilitat, inclús amb molts dels votants d’aquestes forces polítiques que asseveren tal acusació, doncs no han d’oblidar que en una societat secular, plural i democràtica, les institucions les construïm entre tots els actors socials.

Estem orgulloses de tenir a Santa Maria a professors de tal valor cívic i educatiu. Que els treballadors i treballadores de l’ensenyança i la cultura mostrin el seu rebuig i condemna a la violència duta a terme en els Col·legis utilitzats per a un exercici no violent, consistent en la introducció de paperetes en una urna per després ser contades, fos el seu resultat legal o il·legal, ho considerem un exercici de compromís amb la seva pròpia feina, ja que l’educació democràtica es fonamenta en els valors dels Drets Humans.

L’adoctrinament es fa quan s’eliminen hores de filosofia, educació per a la ciutadania, es retallen els pressuposts de l’educació pública i es compensa a la concertada i a la privada. L’adoctrinament es fa quan la paraula «política» es posa en cerca i captura. Quan la famosa frase de cada casa del franquisme torna a posar-se de moda, allò de «fill, no et posis en política». Ells, la dreta que adora als col·legis segregats, la religió com a ritu a les escoles, el que no volen és a professors i professores que obtinguin el seu lloc de feina mitjançant el mèrit i alumnes que tenguin capacitat com a individus conscients i no com a massa alienada embotida dins del pensament únic del qual fan gala. Ells, Ciutadans i Noves Generacions, tan demòcrates, tolerants, diversos i plurals, haurien de saber que el que intenten fer és esglaiar i amenaçar l’exercici lliure de la docència, la seva llibertat de càtedra, a la vegada que envien un missatge perillós i incendiari a tota la societat, acusant les institucions d’adoctrinament, mentre ells redueixen a res tota la noció sobre Drets Humans. Els demanam a aquestes formacions polítiques: Esperen que els pares i mares treguin als seus fills de l’educació pública? O volen clausurar escoles i castigar professors? Ja n’hi ha prou de discursos d’odi, ja n’hi ha prou d’augmentar la fractura social.