La violència exercida aquests dies contra la població palestina desarmada per part de l’exèrcit israelià, que ha causat més de 60 morts i més de 2000 ferits mostra una vegada més el caràcter autoritari i xenòfob d’un Estat que es manté per la brutalitat de les armes. Un Estat creat de manera artificial per Occident, que mai ha volgut relacionar-se amb els seus veïns àrabs i molt menys amb la població palestina que li recorda des de fa setanta anys el seu dret a ocupar la seva pròpia terra.

La resposta de l’Estat israelià a les demandes palestines és violència i nous assentaments en territoris suposadament en poder de l’Autoritat Palestina, segons els acords internacionals d’Oslo, que el govern israelià incompleix de forma sistemàtica, igual que totes les resolucions de l’ONU en contra seva.

Aquesta situació és possible pel suport econòmic i militar d’Estats Units i la complicitat de la Unió Europea, sempre interessada a mantenir bones relacions amb aquest Estat.

De nou, com fem des de fa molts anys, volem expressar la nostra màxima solidaritat amb el poble palestí, exigint a la Unió Europea la condemna absoluta de la massacre que s’està perpetrant contra un poble indefens, la cancel·lació immediata de la venda d’armament militar i policial, la immediata paralització de nous assentaments i la demolició dels il·legals, la congelació d’acords comercials i dels programes de cooperació, la tornada a les fronteres de 1967 i l’anul·lació de la capitalitat de Jerusalem.

Per aquests motius, des d’Esquerra de Menorca:

1. Fem una crida a partits, sindicats, entitats de la societat civil i població en general a mobilitzar-nos en contra del genocidi i en solidaritat amb el poble palestí.

2. Demanem als Ajuntaments i Consell Insular a aprovar resolucions institucionals, condemnant Israel i demanant la ruptura de relacions comercials amb Israel.

3. Considerem que només serà possible posar fi a aquesta situació, si la comunitat internacional estalona una campanya de Boicot Desinversions i Sancions a Israel, com es va Fer amb l’Apartheid.